helping people find their true destiny in Christ so they can go out and reveal the Father's heart to the world

Vilka är vi?

goran-och-tin1.jpg

Göran Karlsson och Tineke van der Hoek-Karlsson

Göran och Tineke är grundare till Heart to heart ministries. Göran mötte Jesus på 70-talet efter ett liv med en del droger och depressioner. Hans Gudsupplevelse var mycket omtumlande och förändrade hela hans tillvaro i ett enda ögonblick. Mitt under ett möte i Jönköping med Jesusfolket från USA sänkte sig ett stort vit moln över honom.

"Allt bara försvann, jag hörde ingenting av predikan, jag såg inte människorna omkring mig, jag bara upplevde en kärlek så stor, ett totalt accepterande. Jag hade aldrig upplevt något sådant innan, men jag visste direkt att det här var Jesus. Jag hade en upplevelse av renande vatten som sköljde genom hela min kropp och själ och jag kände mig fullständigt befriad......"

Ingen hade berättat för honom, ingen hade undervisat honom men i ett enda nu mötte Göran Jesus och sedan dess har hans liv inte varit sig lik. Den omskakande Gudsupplevelsen har följt med Göran under alla år och har burit honom genom glädje och sorg. För Göran är omvändelse genom Jesus och Guds Helighet det centrala, att leva ett liv som behagar Herren är hans ledstjärna. Göran älskar att läsa om de gamla profeterna. Han har en stark profetisk smörjelse över sitt liv. Många gånger har människor fått ett profetisk tilltal genom Göran som har förlöst dem ut i frihet och glädje.

Göran gifte sig 1981 med Tineke och de har tre barn tillsammans. Tineke är född i Amsterdam, Nederländerna och kom till Sverige som 20-åring. I början på 80-talet mötte Tineke Jesus, något som hon inte trodde var möjligt. Hon hade alltid tyckt illa om "kristna som springer runt med Bibeln i högsta hugg...".

Men Gud kände till hennes skeptiska attityd och Han mötte henne i hennes ensamhet på ett sådant sätt att hon sedan dess aldrig mer har tvivlat på Honom. "Ingen har påverkat mig, det skulle inte ha funkat med mig, men Gud kände mig och mötte mig på mitt eget sätt...för så kärleksfull och omtänksam är Han..."

Tinekes hjärta brinner för människor i nöd. "Den kärlek jag känner till mina medmänniskor kommer från Jesus, jag skulle aldrig kunna älska dem så utan Honom.." I det vardagliga livet arbetar Tineke som utvecklingsledare inom Vård och Omsorg. 

 

Lindis Dahlqvist

Lindis mötte Jesus "på riktigt" efter en svår livskris. Det var som om jag kastades ut för att börja ett helt nytt liv, säger hon. Lindis har alltid haft en trygg barnatro men den räckte inte längre till i den kaotiska situationen som uppstod efter krisen. För att få perspektiv på tillvaron valde Lindis att åka till Mallorca, tillsammans med en svensk skola, för att lära sig klassisk massage under en treveckors period. Hon trodde det skulle bli som en semesterresa men det visade sig att det var en ganska intensiv utbildning med både plugg och prov. Det var dock så roligt att det, väl hemkommen i Sverige, ledde till en massageterapeut-utbildning. Då kom hon också i kontakt med den andliga världen på ett nytt sätt och hon insåg att det var livsnödvändigt att välja rätt sida, nämligen JESUS, vägen, livet och sanningen. "Det är Han som är kärleken och den enda vägen till Fadern, det finns ingen annan väg att gå", säger Lindis.

Det blev dock en lång väg för Lindis att hitta rätt som massageterapeut. Inom den traditionella kristna kyrkan fanns, och finns bitvis ännu, misstänksamhet. Lindis var många gånger på väg att lägga ner sin dröm att få betjäna människor genom sin massage. För ett antal år sedan träffade hon dock Tineke och Göran som hade bett om en massör till sitt helandecenter och det var då Gud fick tag på Lindis på allvar. Hon hade talat med Herren om sitt yrke många gånger och var beredd att sluta om så Gud ville det. Men nu hörde hon Hans röst klart och tydligt "Nu ska vi göra det på Mitt sätt". Och på den vägen är det.

Lindis förmedlar Herrens underbara kärlek genom sin förbönsmassage. Det finns flera vittnesbörd om olika helanden, både i själen och kroppen. Lindis är jublande glad att få betjäna och med sitt ödmjuka sätt och starka kärlek till Jesus förmedlar hon trygghet och Faderns helande kraft till, ofta, stressade och nedtyngda människor. På senare tid har Lindis förbönsmassage visat sig vara ett gudomligt verktyg vid processer kring inre helanden. Människor som kommer för själavård och/eller en Sozo-session erbjuds i dag även en avkopplande förbönsmassage som ett komplement. Många gånger när människor blir befriade från själslig värk kan spänningen sitta kvar i kroppen. En mjuk avslappningsmassage under ledning av den Helige Ande och med lugn kristen lövsångsmusik i bakgrunden kan göra underverk. Lindis är en pionjär inom sitt område, det kommer att bli spännande att se hur Gud kommer att leda henne framöver.

Sommaren 2018

Lindis är inte längre formellt en del av vårt team men fortfarande en del av vår familj och en mycket kär vän. Vi välsignar henne i hennes fortsatta resa med Herren.

 

 



Vill du stödja oss? Klicka här

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)